Lemmy Kilmister – nek, basszus Phil Campbell - gitr Mikkey Dee - dob
01. Sucker 02. One Night Stand 03. Devil I Know 04. Trigger 05. Under The Gun 06. God Was Never On Your Side 07. Living In The Past 08. Christine 09. Sword of Glory 10. Be My Baby 11. Kingdom of the Worm 12. Going Down 13.R.A.M.O.N.E.S. (bnusz)
Azok kz a metalfanok kz tartozom, akik nem szeretik a Motrhead-et. Sosem tudtam – illetve tudni tudtam, csak nem reztem t -, mit lehet szeretni egy olyan egyttesen, melynek semmihang nekese kntl szmomra tk egyforma szmokat, mikzben olyan letattitddel rendelkezik, mely khmm. enyhn szlva sem „konstruktv a trsadalmi szocializcis fejlds szempontjbl”. Persze egy-kt klasszikus szerzemnyt nha meghallgattam, de egyvgtben egyetlen lemezket sem tudtam vgiglni: nem hiba meslte rgebben egy interjban az nekes, hogy a kezdetekkor k inkbb punk’n’roll zenekarnak reztk magukat, s csak a hossz haj miatt kategorizltk be ket a NWOBHM csapatai kz- n sem reztem ket soha „tzsgykeres” hard rock bandnak. Az nyencek minden bizonnyal meg tudjk klnbztetni Lemmy alkoti korszakait – nekem ez sajnos ezidig nem sikerlt -, ezrt is olvastam viszonylag szenvtelenl az reg bibircskos lelkendez szavait az j albumrl, mely nmi kimondatlan kommercianizldst grt („… az amerikai TOP 100-as listba j lenne mg bejutni valamelyik lemezzel..”). Persze azt sejtettem, hogy Lemmy nem fog Bon Joviba tmenni – egybknt is a brit kirlyn vagyona sem lenne elegend a plasztikai sebszek honorriumra, mg szpfisra dekorlnk a rock fenegyerekt :D- , m gy sikerlt rvennem magam arra, hogy meghallgassam az albumot- s milyen jl tettem!
gy gondolom, hogy Lemmyknek sikerlt trtnetk legvltozatosabb, legdallamosabb Motrhead albumt sszekalaplni. Kztudott, hogy a fellpsekkor az nekes a „…mi vagyunk a Motorhead, s rock’n’rollt jtszunk…” kezdmondattal konferlja be a csapatot, m n most rzem elszr, hogy valban, klasszikus rtelemben vett rock’n’roll dbrg el a mocifejbl.
Mr a kezd standard Motrhead bomba is szokatlanul flbemsz refrnt hoz, annak ellenre, hogy a temp a megszokott szgulda, m a One Night Stand kbe vsett elektronikba dehumanizlt blues-a mr az llam utni keressre knyszertett, s a Devil I Know s a Trigger klasszikus rock’n’roll temei mg a WC-n lve is temes lbemelgetsekre knyszertik az erlkd emberfit.
Jllehet Lemmy fittyet hny a modernizlsra trekv trendeknek, azrt egy-kt momentum jelzi a „fnyes szelek” beszivrgsnak sikert: a Living The Past szerintem a Motorhead history leghigh-tech-ebb riffjt dngli a flnkbe – szerencsre egy ftylhet refrnnel megpuhtva, a Be My Baby staccato temei pedig a Rammstein mhelynek is becsletre vlnnak, mr ha a fnyes krmaclt sikerlne fasznnel kicsit slgeres rock’n’rollra pukkantani. Jllehet az utols kt szm nekem mr a rgi alkotsok egyhangsgt hozza, azrt a Sword of Glory Black Sabbath-os power metalja(!), s a msik, tkrgsra emlkeztet ipari blues, az Under The Gun jabb szemlyes kedvenceket kpes avatni.
A vgre hagytam az igazi meglepetst, egy valdi, hamistatlan Lemmy lasst (God Was Never On Your Side), amilyenre n a Doro-val kzsen eladott knnyfakaszt ta nem emlkszem.
Mindent sszevetve, az reg motorosok ezttal olyan albumot dobtak ssze, melyet az is szeretni fog, aki eddig tl egyhangak tallta a tri alkotsait: igazi, szutykos masterpiece ez, nmi stluskavalkdot idz rock’n’roll formagyakorlattal. Tenyr sszeverdik, taps, s meghajls.