Lemmy Kilmister – ének, basszus Phil Campbell - gitár Mikkey Dee - dob
01. Sucker 02. One Night Stand 03. Devil I Know 04. Trigger 05. Under The Gun 06. God Was Never On Your Side 07. Living In The Past 08. Christine 09. Sword of Glory 10. Be My Baby 11. Kingdom of the Worm 12. Going Down 13.R.A.M.O.N.E.S. (bónusz)
Azok közé a metalfanok közé tartozom, akik nem szeretik a Motörhead-et. Sosem tudtam – illetve tudni tudtam, csak nem éreztem át -, mit lehet szeretni egy olyan együttesen, melynek semmihangú énekese kántál számomra tök egyforma számokat, miközben olyan életattitűddel rendelkezik, mely khmm. enyhén szólva sem „konstruktív a társadalmi szocializációs fejlődés szempontjából”. Persze egy-két klasszikus szerzeményt néha meghallgattam, de egyvégtében egyetlen lemezüket sem tudtam végigülni: nem hiába mesélte régebben egy interjúban az énekes, hogy a kezdetekkor ők inkább punk’n’roll zenekarnak érezték magukat, és csak a hosszú haj miatt kategorizálták be őket a NWOBHM csapatai közé- én sem éreztem őket soha „tőzsgyökeres” hard rock bandának. Az ínyencek minden bizonnyal meg tudják különböztetni Lemmy alkotói korszakait – nekem ez sajnos ezidáig nem sikerült -, ezért is olvastam viszonylag szenvtelenül az öreg bibircsókos lelkendező szavait az új albumról, mely némi kimondatlan kommercianizálódást ígért („… az amerikai TOP 100-as listába jó lenne még bejutni valamelyik lemezzel..”). Persze azt sejtettem, hogy Lemmy nem fog Bon Joviba átmenni – egyébként is a brit királynő vagyona sem lenne elegendő a plasztikai sebészek honoráriumára, míg szépfiúsra dekorálnák a rock fenegyerekét :D- , ám így sikerült rávennem magam arra, hogy meghallgassam az albumot- s milyen jól tettem!
Úgy gondolom, hogy Lemmyéknek sikerült történetük legváltozatosabb, legdallamosabb Motörhead albumát összekalapálni. Köztudott, hogy a fellépésekkor az énekes a „…mi vagyunk a Motorhead, és rock’n’rollt játszunk…” kezdőmondattal konferálja be a csapatot, ám én most érzem először, hogy valóban, klasszikus értelemben vett rock’n’roll dübörög elő a mocifejből.
Már a kezdő standard Motörhead bomba is szokatlanul fülbemászó refrént hoz, annak ellenére, hogy a tempó a megszokott szágulda, ám a One Night Stand kőbe vésett elektronikába dehumanizált blues-a már az állam utáni keresésre kényszerített, s a Devil I Know és a Trigger klasszikus rock’n’roll ütemei még a WC-n ülve is ütemes lábemelgetésekre kényszerítik az erőlködő emberfiát.
Jóllehet Lemmy fittyet hány a modernizálásra törekvő trendeknek, azért egy-két momentum jelzi a „fényes szelek” beszivárgásának sikerét: a Living The Past szerintem a Motorhead history leghigh-tech-ebb riffjét döngöli a fülünkbe – szerencsére egy fütyülhető refrénnel megpuhítva, a Be My Baby staccato ütemei pedig a Rammstein műhelynek is becsületére válnának, már ha a fényes krómacélt sikerülne faszénnel kicsit slágeres rock’n’rollra pukkantani. Jóllehet az utolsó két szám nekem már a régi alkotások egyhangúságát hozza, azért a Sword of Glory Black Sabbath-os power metalja(!), és a másik, tökrúgásra emlékeztető ipari blues, az Under The Gun újabb személyes kedvenceket képes avatni.
A végére hagytam az igazi meglepetést, egy valódi, hamisítatlan Lemmy lassút (God Was Never On Your Side), amilyenre én a Doro-val közösen előadott könnyfakasztó óta nem emlékszem.
Mindent összevetve, az öreg motorosok ezúttal olyan albumot dobtak össze, melyet az is szeretni fog, aki eddig túl egyhangúak találta a trió alkotásait: igazi, szutykos masterpiece ez, némi stíluskavalkádot idéző rock’n’roll formagyakorlattal. Tenyér összeverődik, taps, és meghajlás.